Jenazah pramugari MAS, Mastura Mustafa, yang akan dikebumikan di Paroi

BERNAMA pic 

Jenzah Mastura akan disertakan dengan Negeri Sembilan Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan dari KLIA ke Seremban pada hari Jumaat.

SEREMBAN: Tinggalan pramugari MAS, Mastura Mustafa, 40, mangsa kemalangan udara MH17 akan dikebumikan di tanah perkuburan Islam di Paroi, di sini esok (22 Ogos).

Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan berkata selepas majlis untuk menghormati mangsa-mangsa MH17 di kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa KL esok pagi, mayat Mastura akan dibawa ke At-Taqwa Masjid di Paroi.

"Akan ada sesi doa untuk mayat selepas solat Jumaat. Selepas itu mayat akan dikebumikan di tanah perkuburan Paroi Islam," katanya ketika ditemui pada Aidilfitri anjuran NSTP, di sini hari ini.

Beliau berkata selepas menghadiri majlis untuk menghormati mangsa-mangsa MH17 di KLIA, beliau akan menemani ini Mastura masih kembali ke Seremban.

Mayat 20 rakyat Malaysia (11 orang Islam, sembilan orang bukan Islam) yang menjadi mangsa kemalangan udara MH17 akan dibawa pulang esok.

Tinggalan dijangka tiba di KLIA dari Amsterdam, Belanda pada 10 pagi.

Penerbangan MH17, yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur dengan 298 penumpang termasuk 15 anak kapal, telah ditembak jatuh di Donetsk, Ukraine timur berhampiran sempadan Rusia pada 17 Julai - Bernama, 21 Ogos 2014