Pergaduhan di Kelang... Semakin Ramai Yang Mahu Melihat Pertumpahan Darah Antara Kaum Di Malaysia!


Satu berita sedang viral di media sosial melibatkan pergaduhan antara beberapa orang masyarakat India dengan 6 orang Melayu. Kononnya, beberapa orang India tersebut telah menetak 6 orang Melayu yang merupakan Jemaah Tabligh di Pandamaran ketika keenam-enam orang Melayu tersebut pulang dari sebuah tahfiz.

Kononnya juga, mangsa berusia antara 5 sehingga belasan tahun. Kemudian gambar-gambar dipamerkan untuk 'membenarkan' berita tersebut.

BERITA TERSEBUT ADALAH PALSU dan sengaja dicipta untuk mencetuskan pergaduhan kaum di Kelang!!!

Bagaimanapun, berita sebenar ialah, satu pergaduhan besar dilaporkan telah berlaku di Taman Bayu Perdana Kelang antara masyarakat Bumiputera Sabah dengan beberapa orang India serta Cina di kawasan berkenaan.

Punca pergaduhan dikatakan bermula daripada perasaan tidak puas hati tentang perniagaan yang dijalankan di kawasan terbabit oleh kedua-dua belah pihak. Setakat ini, ramai warga Sabah dilaporkan cedera parah dan ditempatkan di hospital berdekatan untuk menerima rawatan.

Dalam satu perkembangan lain, beberapa mesej turut disebarkan. Mesej tersebut berbunyi:

"Dari KB Bhg di Sabah... Melayu kena tetak dengan India di Taman Bayu Klang... assalamualaikum... minta tolong sesapa yang ada kawan India, tlg jangan melalui Bayu, Andalas, Batu Nilam atau yang terdekat di area ni. Takut ada perkara yang tak diingini. Semua budak Sabah tengah standby nak cari India tetak budak dalam cyber cafe pg semalam."

Perkara ini sekiranya tidak dibendung lebih awal, akan mengakibatkan malapetaka yang sangat besar kepada negara. Diharapkan pasukan keselamatan dan penguatkuasa undang-undang melakukan tindakan pencegahan selain memastikan orang yang bersalah dan mencetuskan masalah ini dibawa ke muka pengadilan.

Jangan hanya Melayu yang diseret tetapi orang yang menetak dan mencederakan orang lain, terlepas hanya kerana dia bukan Melayu!!!